Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową
SuperBezpieczneTM zakupy
SuperFair.Shop badge

Zwroty i Reklamacje

ZWROTY

Każdy klient naszego sklepu internetowego ma prawo odstąpić od umowy zawartej w sklepie internetowym w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować nas o swojej decyzji za pomocą przesłanego oświadczenia a adres e-mail naszego sklepu lub wygenerować zgłoszenie zwrotu przez nasz system zwrotów. 

W ramach naszego systemu zwrotów masz możliwość wyboru wygodnej i taniej przesyłki zwrotnej przez Paczkomaty InPost (koszt 9,83 zł) lub wygodnej i darmowej przesyłki (jeżeli wybierzesz opcję zwrotu środków na saldo twojego konta w sklepie). Zgłoszenie wygenerujesz szybko poniżej.

PRZEJDŹ DO SYSTEMU ZWROTÓW PO ZALOGOWANIU NA KONTO 

PRZEJDŹ DO SYSTEMU ZWROTÓW BEZ LOGOWANIA 

Jeśli chcesz zgłosić lub wysalać zwrot w inny sposób - wypełnij i prześlij nam standardowy formularz zwrotu.

POBIERZ I WYPEŁNIJ FORMULARZ ZWROTU

Przesyłkę należy dobrze zabezpieczyć i wysalać na adres: Laplander.pl ul. Leśny Zakątek 2, 05-126 Stanisławów Pierwszy. Przesyłka powinna zawierać oprócz produktu wraz z kompletnym opakowaniem, stosowny dokument zwrotu i sprzedaży. Zwroty są rozpatrywane w ciągu 7 dni. 

Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji. Wyjątek stanowi płatność przy odbiorze – wówczas zwrot środków odbywa się przelewem. Koszty transportu związane ze zwrotem oraz wymianą są po stronie kupującego. Zwrócone towary muszą być w stanie nie zmienionym i kompletnym oraz w oryginalnym i nienaruszonym opakowaniu. Odpowiadają Państwo za zmniejszenie wartości towarów wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towarów.

WYMIANA

Złóż nowe zamówienie i nie opłacaj go (w uwagach dodaj informację, że to zakup na wymianę ze zwrotu). Wygeneruj zwrot produktu wg. ww. zasad (w uwagach dodaj informację o nowym zamówieniu). Po otrzymaniu zwrotu rozliczymy obie operację. Nadpłatę zwrócimy. Jeśli istnieje konieczność dopłaty to otrzymasz informacje e-mail.

REKLAMACJE

Towary zakupione w naszym sklepie objęte są rękojmią w okresie 24 miesięcy. Jeśli w otrzymanym towarze zostanie stwierdzona wada należy zgłosić reklamację. 

Proszę pamiętać, że jeżeli na dany produkt została udzielona także gwarancja, to również na jej podstawie możesz złożyć reklamację – w tym wypadku jednak adresatem będzie gwarant wskazany w gwarancji. Wykonanie uprawnień z gwarancji nie wpływa na naszą odpowiedzialność z tytułu rękojmi oraz, że gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza Państwa uprawnień wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.

Reklamację możesz zgłosić za pomocą naszego systemu reklamacji:

 

Jeśli chcesz zgłosić lub wysalać reklamację w inny sposób - wypełnij i prześlij nam standardowy formularz reklamacji (Pobierz). Ustosunkujemy się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania. Przesyłkę należy dobrze zabezpieczyć i wysalać na adres: Laplander.pl ul. Leśny Zakątek 2, 05-126 Stanisławów Pierwszy.  

Co napisać w reklamacji? 

Zaleca się podanie w opisie reklamacji:

1. Informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową;
2. Żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub innego roszczenia; oraz
3. Danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji.

Wymogi podane powyżej mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Sprzedawcy.

Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty lub produkt) związane z przedmiotem reklamacji.
Możemy także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez nas.

 

Informacje dodatkowe. Gdzie znajdziesz regulacje prawne dotyczące reklamacji

Podstawa i zakres odpowiedzialności za zgodność produktu z umową są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).

Mamy dwa rodzaje odpowiedzialności za zgodność produktu z umową:

• ustawową Sprzedawcy – jest to odpowiedzialność wynikająca z przepisów prawa, poniżej znajdziesz szczegółowe informacje, gdzie jest ona uregulowana, tej odpowiedzialności nie można wyłączyć w przypadku konsumentów;

• umowną (np. gwarancja udzielana przez gwaranta) – jest to odpowiedzialność dodatkowa, ma zastosowanie w przypadku, gdy dany produkt jest objęty np. gwarancją. Gwarancja może być udzielona przez inny podmiot niż Sprzedawca (np. przez producenta). Szczegółowe regulacje dotyczące odpowiedzialności na podstawie gwarancji znajdziesz w karcie gwarancyjnej lub w innym miejscu dotyczącym udzielenia gwarancji;

Poniżej znajdziesz szczegółowe regulacje dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy na podstawie przepisów prawa - w zależności od rodzaju produktu (rzecz ruchoma, treść lub usługa cyfrowa) oraz w zależności od daty zawarcia umowy (do 2022 r., czy od 2023 r.):

1. Postanowienia dotyczące reklamacji produktu – rzeczy ruchomej – zakupionego przez Klienta na podstawie umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą do dnia 31. grudnia 2022 r. określają przepisy Kodeksu Cywilnego w brzmieniu obowiązującym do dnia 31. grudnia 2022 r., w szczególności art. 556-576 Kodeksu Cywilnego. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi produkt bez wad.

2. Postanowienia dotyczące reklamacji produktu – rzeczy ruchomej (w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi), z wyłączeniem jednak rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez Klienta na podstawie umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1. stycznia 2023 r. określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43a - 43g Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności produktu z umową sprzedaży.

3. Postanowienia dotyczące reklamacji produktu – treści lub usługi cyfrowej lub rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez Klienta na podstawie umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1. stycznia 2023 r. lub przed tym dniem, jeżeli dostarczanie takiego produktu miało nastąpić lub nastąpiło po tym dniu określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43h – 43q Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności produktu z umową sprzedaży.

Zaufane Opinie IdoSell
4.93 / 5.00 6175 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-11-17
Bez uwag.
2024-11-15
Miła obsługa i wyjaśnienie wszystkich możliwości poprzez infolinię „5”
pixel